A bíróság döntése nyomán megkezdődött a Ganz-Mavag és a Dunakeszi Járműjavító felszámolása, ami jelentős változásokat hozhat a magyar ipar számára.
A cégek bedőlése veszélybe sodorhatja a teljes magyar vagongyártást.
Nagyon nehéz helyzetbe került a magyar vasúti gyárműjavítás kulcsfontosságú cége, a Dunakeszi Járműjavító Kft. és anyavállalata, a Ganz-Mavag International Kft. - szúrta ki a Szabad Európa. A cégbíróság ugyanis csütörtök elrendelte a két cég felszámolását.
A Dunakeszi Járműjavító, amelynek korábbi tulajdonosa Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter volt, súlyos helyzetbe került, ami komoly hatással lehet a magyar vasúti közlekedésre. Itt szerelték össze a KISS-motorvonatok középső kocsijait, és a MÁV számára is számos javítási munkát végeztek. A cég felszámolásának elrendelésekor összesen 673 alkalmazott dolgozott itt.
A portál információi szerint a vállalat nehéz helyzetbe került, miután orosz partnere, a Transmashholding, Ukrajna megtámadása következtében kiszorult egy jelentős, 1350 vagonra vonatkozó egyiptomi szerződésből. A Dunakeszin található gyárban a kocsik legyártása veszteséggel járt volna. Nyáron a kormány bejelentette, hogy támogatni kívánja a gyár megmentését, ám később kiderült, hogy ehhez 40 milliárd forintra lenne szükség, ami a források szerint még a kormány számára is túlzott kiadást jelenthet. A Ganz-Mavag a múlt héten hivatalos levélben tájékoztatta partnereit a fizetésképtelenségéről.
A felszámoló, aki a cégek sorsát irányítja, most olyan döntési helyzetben találja magát, amely során mérlegelheti, hogy az államnak értékesíti a cégeket, vagy inkább hagyja őket tönkremenni, majd az értékes vagyonelemeket egy új vállalkozás keretein belül hasznosítja. Az utóbbi lehetőség azonban komoly kihívásokkal néz szembe, hiszen a Dunakeszi Járműjavító vagyonának jelentős része olyan tanúsítványokkal és licenszekkel van összefonva, melyek megszerzése egy új cég számára legalább másfél évet venne igénybe.




