A Ferrari egyértelművé tette, hogy Hamilton tévedett.

Bár sokan autómechanikai problémákra gyanakodtak, a Ferrari álláspontja szerint Lewis Hamiltonnak magának van nagy szerepe abban, hogy a Forma-1-es Belga Nagydíj sprintidőmérőjének végén megpördült.
Lewis Hamilton saját állítása szerint pályafutása során először forgott meg, amikor a Forma-1-es Belga Nagydíj sprintidőmérőjének első szakaszában kicsúszott az utolsó kanyarban. A Ferrari britje így csak a 18. lett, de felmerült a kérdés, hogy vajon mennyiben tehetett ő a megforgásról.
Érdekes módon a fedélzeti kamerás felvételen az autó hátsó része szokatlanul mozdult meg, és a motorhang is eltért a megszokottól. Többen is kétségbe vonták a helyzetet, és mivel Hamilton nem tudott egyértelmű választ adni, Frederic Vasseur vállalta, hogy tisztázza a dolgot.
"Lewis kicsit balszerencsés volt az első körén, amikor gyorsabb volt, mint Charles [Leclerc - a szerk.], de a 14-15-ös kanyarokhoz érkezve majdnem eldobta a kocsit röviddel azok után, hogy Antonelli megforgott ott" - mondta a csapatfőnök, utalva a Mercedes által az úttestre hordott rengeteg kavicsra.
"A második körén blokkoltak a hátsó kerekei és elvesztette az irányítást."
"A sprintidőmérőn ennek megfizeti az ember az árát" - fogalmazott Vasseur.