A kormány elkötelezett amellett, hogy új kerékpárutak és biciklitárolók létesítésével támogassa a kerékpározást, ezzel is ösztönözve a fenntartható közlekedést.
Az aktív Magyarországért felelős államtitkár véleménye szerint elengedhetetlen a kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése, hogy egyre többen válasszák a kerékpározást hazánkban.
Révész Máriusz a kerékpárhasználati szokásokról készített felmérés eredményeit ismertető szerdai budapesti sajtótájékoztatón elmondta: a tapasztalat az, hogy
Ahol a biztonságos kerékpáros infrastruktúra megvalósul, ott a kerékpárosok aktívan kihasználják a lehetőségeket.
Óriási potenciál van a kerékpározás más közlekedési eszközzel való kombinációjában, sokat jelentene a nagy vasútállomások mellett a biztonságos kerékpártárolás megteremtése - hangsúlyozta, jelezve, hogy vidéken erre egyre több helyen van lehetőség, de a nagy budapesti pályaudvarok, megállók, buszpályaudvarok környékén még van tennivaló.
Az államtitkár kifejtette véleményét az elektromos kerékpárokkal kapcsolatban, megemlítve, hogy bár a számuk folyamatosan emelkedik, az árak magas volta miatt ez a növekedés eltér a Nyugat-Európában tapasztalt ütemtől.
Kiemelte azt is, hogy...
A városok tervezésekor nemcsak az autóközlekedésre kellene fókuszálnunk. Sokkal fontosabb lenne, hogy a városi térkép élhetőbbé, gyalogosbaráttá és kerékpárosbaráttá váljon. Az emberek közötti interakciókat, a közösségi tereket és a zöldfelületeket kellene előtérbe helyezni, hiszen ezek hozzájárulnak az egészségesebb és fenntarthatóbb városi élethez. Az innovatív közlekedési megoldások, mint például a tömegközlekedés, a megosztott járművek és a gyalogos zónák kialakítása, mind segíthetnek egy harmonikusabb városi környezet megteremtésében.
Az idei felmérés során 3000 embert kérdeztek meg online, a Magyarország aktív életmódjáért felelős államtitkárság támogatásával. A kutatást a Magyar Kerékpárosklub megbízásából az Idea Intézet végezte el. Kürti Gábor, a klub elnöke hangsúlyozta, hogy aggasztó tendencia figyelhető meg a kerékpárosok számának csökkenésében. Véleménye szerint több tényező is hozzájárulhatott ehhez, például az agglomerációs közlekedés költségeinek drasztikus csökkentése.
Az elektromos kerékpárok elterjedését illetően hangsúlyozta: örömmel látja, hogy egyre népszerűbbek, hiszen ez szélesebb lehetőségeket biztosít különböző korosztályoknak, változatos terepviszonyoknak és hosszabb távoknak a felfedezésére.
Molnár Péter, az Idea Intézet vezető kutatója kifejtette, hogy a legfrissebb felmérés során...
A válaszadók véleménye szerint a kerékpározás vonzerejét jelentősen fokozná, ha a közlekedési feltételek kedvezőbbé válnának.
A kerékpárosklub legfrissebb összegzése alapján megállapítható, hogy a férfiak és nők kerékpározási szokásai között nem mutatkozik számottevő eltérés, mivel mindkét csoportban hasonló arányban találunk olyanokat, akik szinte minden nap nyeregbe pattannak. A kerékpár mint közlekedési eszköz leginkább a kisebb városokban népszerű, és különösen a legidősebb korosztály, valamint az alapfokú végzettséggel rendelkező emberek körében figyelhető meg a gyakori használata.
A felmérés adatai alapján a heti rendszerességgel kerékpározók több mint 50%-a, valamint a teljes lakosság 16%-a szívesebben tekerne, ha a körülmények kedvezőbbek lennének.




