A mentőszolgálat háziorvosi pontjain lehetőség van papír alapú recept igénylésére, amíg az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) rendszer még nem üzemel.

Takács Péter, a Belügyminisztérium egészségügyi államtitkára, egy részletes közleményben tájékoztatta a nyilvánosságot a központi online ügyintézés péntek óta fennálló leállásáról, amelyet a Facebook-oldalán osztott meg. Az államtitkár elmondása szerint pénteken az "elektronikus közigazgatás hardver-elemei meghibásodtak", így a kormány szakértői azonnal kapcsolatba léptek a gyártóval. "Az eszközhibát azonosították, és az elhárítását azonnal megkezdték" - tette hozzá Takács a problémával kapcsolatban, amely következtében már több mint egy napja nem elérhetők olyan létfontosságú rendszerek, mint az egészségügyi EESZT.
Ahogyan azt már említettük, szombat reggelre a helyzet továbbra is megoldatlan maradt. Problémák jelentkeztek az EESZT (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér), a központi időpontfoglaló rendszer és a Magyarorszag.hu portál esetében is. Miközben a DÁP mobilalkalmazása már betöltődik, úgy tűnik, hogy közel egy napja nem működik megfelelően az online közigazgatási ügyintézés Magyarország területén. Egy olvasónk arról számolt be, hogy a Vendegem.hu weboldal is elérhetetlen. A szállásadóknak a Vendégem-alkalmazáson keresztül szükséges beolvasniuk az érkező vendégek dokumentumait, így ez a helyzet különösen problémás.
Az államtitkár tájékoztatása szerint a "Digitális Állampolgár felület (DÁP) és más e-ügyintézési platformok működése ismét zökkenőmentes", és az okmányok igénylését és átvételét segítő rendszerek is visszatértek a normál működéshez. A Vendégem alkalmazás is aktívan használható. Azonban érdemes megjegyezni, hogy az EESZT és a receptek kiváltása ezen a felületen továbbra sem elérhető. Az államtitkár javaslatai a következőket tartalmazzák:
Elrendelte még a Belügyminisztérium, hogy "az Országos Mentőszolgálat által üzemeltetett háziorvosi ügyelti pontokon papír alapú receptírást is biztosítani kell". Ezek elérhetőségéről a 1830-as telefonszámon adnak információt. Végül megjegyzi az államtitkár: "Az EESZT 2017 óta tartó fennállása óta először fordul elő olyan technikai hiba, amely ilyen hosszú leállást okozott", a hibán a szakemberek dolgoznak.
A pénteki napon kezdődött a leállás, amikor számos olvasónk arról számolt be, hogy az EESZT-rendszer országos szinten elérhetetlenné vált. Ennek következtében a gyógyszertárakban ügyfelek nem tudták kiváltani a korábban felírt gyógyszereiket. Az EESZT weboldalát meglátogató felhasználók egy rövid üzenettel találkozhatnak, amely így szól: "Tisztelt Felhasználó! Az EESZT Portál jelenleg nem elérhető. További információért kérjük, látogasson el az E-egeszsegugy.gov.hu weboldalra."
Péntek délutánra több állami weboldal hozzáférhetetlenné vált, köztük a magyarorszag.hu és a központi időpontfoglaló rendszer is. A Digitális Állampolgár (DÁP-app) értesítette felhasználóit, hogy „átmeneti problémába ütköztünk, jelenleg is dolgozunk a megoldáson, kérjük, nézz vissza később”. Az Energiaügyi Minisztérium a szombati napon még nem osztotta meg a hiba okát. „Munkatársaink folyamatosan azon fáradoznak, hogy elhárítsák a problémát, és elnézést kérünk a kellemetlenségekért” - állt a közleményükben.