A Titan tragédiája elkerülhetetlen volt? Egy megrázó jelentés látott napvilágot.


A Titan tengeralattjáró tragédiája egy sor súlyos mérnöki hiba és biztonsági mulasztás következménye. Az OceanGate által fejlesztett jármű a Titanic roncsaihoz tartó merülés közben omlott össze, öt ember életét követelve.

Az OceanGate Titan tengeralattjárójának tragédiája sokkolta a globális közvéleményt. A tervezett merülés egyszerűnek tűnt, ám a kezdeti pillanatoktól fogva számos problémával küzdött a jármű, amely a kalandvágy és a technológiai újítás határvonalán egyensúlyozott.

Az OceanGate Titan nevű tengeralattjáró tragédiája, amely a Titanic roncsához vezető úton következett be, a gyenge mérnöki tervezés és a hiányzó biztonsági tesztek következményeként történt – állapította meg az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testület (NTSB) hivatalos jelentése. A Titan 2023 júniusában szenvedett végzetes balesetet, amely során öt ember, köztük a cég vezérigazgatója, Stockton Rush is életét vesztette – számolt be róla a BBC.

Korábban az amerikai parti őrség is közzétett egy súlyosan elmarasztaló jelentést, amely szerint az eset megelőzhető lett volna, és élesen bírálta az OceanGate alapvetően hibás biztonsági gyakorlatát. A végzetes merülést maga Stockton Rush irányította. Az utasok között volt Paul-Henri Nargeolet mélytengeri felfedező, valamint a pakisztáni üzletember, Shahzada Dawood és 19 éves fia, Suleman, továbbá a brit milliárdos Hamish Harding. Mindannyian 250 ezer dollárt fizettek a részvételért.

A Titan jármű hossza 6,7 méter, amely karbonszálas testtel és titánból készült kupolákkal rendelkezik. Ez a modell a második generációja a járműnek, mivel az OceanGate az első verziót a teszteléseket követően alkalmatlannak minősítette. A Titan végül 3 363 méteres mélységben süllyedt el, míg a Titanic roncsai 3 880 méter mélyen találhatók.

Az NTSB vizsgálata szerint az OceanGate-nél komoly problémák voltak a biztonsági intézkedésekkel: egy volt műszaki igazgató és egy szerelő arról számoltak be, hogy a vállalatnál figyelmen kívül hagyták a biztonsági és tervezési kifogásokat. Egy technikus külön aggályát fejezte ki amiatt, hogy az OceanGate fizető ügyfeleket küldetés-specialistáknak nevezett, így próbálta kikerülni a szabályozás betartását. Az amerikai törvények szerint ugyanis tilos kísérleti tengeralattjáróval fizető utasokat szállítani. A technikus elmondása szerint figyelmeztette Rush-t: "Nem nevezheted át az utasokat csak azért, mert fizetnek neked." Rush erre állítólag így reagált: "Ha a parti őrség akadékoskodik, veszek magamnak egy kongresszusi képviselőt, és elintézem."

Related posts