A luxusipar nehéz időszakot él át, azonban az ékszerek iránti kereslet továbbra is erős marad.


Bevételnövekedésről számolhatott be ma reggel a svájci luxuscég, a Richemont, elsősorban a Cartier márka népszerűségének köszönhetően, ami lehetővé tette a cég számára, hogy ellenállóbb legyen a gyengülő luxuspiacon, mint versenytársai, például az LVMH - írja a Bloomberg.

A Richemont pénteki bejelentése szerint a március végével záruló üzleti évben az ékszerüzletág – amely magában foglalja a Cartier és a Van Cleef & Arpels márkákat is – 8%-os növekedést mutatott fel változatlan árfolyamon. Ezzel szemben az elemzők enyhén visszafogottabb, 7,54%-os bővülést prognosztizáltak. A vállalat teljes csoportjának értékesítése viszont megfelelt a piaci elvárásoknak.

A Richemont sikeresen megőrizte piaci pozícióját a luxustermékek iránti kereslet csökkenésével szemben, felülmúlva ezzel versenytársait.

A legnagyobb termékkategóriájaként az ékszerek továbbra is kiemelkedő vonzerőt gyakorolnak a vásárlókra, még a bizonytalan időszakokban is. A francia versenytárs, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, amely olyan neves ékszermárkákat képvisel, mint a Bulgari és a Tiffany, nemrégiben csalódást keltő pénzügyi eredményekkel rukkolt elő. E mögött részben a Christian Dior táskák iránti csökkenő kereslet áll.

A Richemont 4,47 milliárd eurós működési eredményt ért az üzleti évre vonatkozóan, ami kisebb csalódást okozott, ugyanis elmarad az elemzők által várt 4,55 milliárd eurótól. Az értékesítési növekedése, a kontroll alatt tartott működési költségek és a célzott áremelések segítettek enyhíteni a nyersanyagköltségek, különösen az arany árának emelkedésének hatását a jövedelmezőségre - közölte a Richemont. A Jefferies szerint a Richemont nemrégiben árat emelt a Cartier és a Van Cleef & Arpels márkáinál Donald Trump amerikai elnök vámemelései után.

A Richemont részvényei idén felülteljesítők, eddig körülbelül 15%-kal emelkedtek, míg az LVMH részvényei mintegy 17%-kal csökkentek.

Related posts