Itt az új megállapodás: alapvető átalakulás vár ránk a repülőgépgyártás területén.


Az Airbus megállapodást kötött a Spirit AeroSystems egyes eszközeinek átvételéről, ami fontos lépés a beszállító felosztásában, miközben a Boeing visszavásárolja a cég többi részét.

Vasárnap késő este az Airbus és a Spirit AeroSystems bejelentette, hogy sikeresen lezárták a tárgyalásokat, és véglegessé tették megállapodásukat bizonyos eszközök átadásáról.

Ez a lépés kulcsfontosságú része annak a transzatlanti felosztásnak, amelyben az amerikai Boeing is részt vesz.

A Boeing még tavaly egyezett bele, hogy 4,7 milliárd dollár értékű részvényért visszavásárolja a két évtizede leválasztott aerostruktúra-gyártót, míg az Airbus a veszteséges, európai fókuszú tevékenységeket veszi át.

A megállapodás részeként az Airbus 200 millió dollár értékű, kamatmentes hitelkeretet biztosít a Spiritnek. Ezzel párhuzamosan a Spirit 439 millió dollárt fizet kompenzációként az európai repülőgépgyártónak.

Az átadás során két kiemelkedő üzem kerül középpontba: az észak-karolinai Kinston, ahol a Spirit a legújabb A350 törzsének alapvető elemeit készíti, valamint a belfasti gyár Észak-Írországban, amely az A220 szénszálas szárnyainak előállításáért felel.

A megállapodás aláírása fontos lépést jelent a Boeing-felvásárlás befejezése felé, amely a Spirit, a részvényesei és más érintett felek érdekeit szolgálja.

- mondta Irene Esteves, a Spirit pénzügyi igazgatója.

A Spirit Aerospacenek legfrissebb közleménye alapján az Airbus átvállalja az A220 szárnyak gyártását Belfastban. Ha nem sikerül megfelelő vevőt találni, akkor az Airbus az A220 középtörzs gyártását is saját kezébe veheti. Továbbá, az Airbus bejelentette, hogy a skóciai Prestwickben megszerzi az A320 és A350 szárnykomponenseinek gyártási jogait.

A Boeing már korábban is mérlegelte egykori leányvállalatának visszavásárlását, de a döntés most különösen aktuális, hiszen a repülőgépgyártó a 2024-es válságsorozat utáni időszakban jelentősen növelni kívánja a 737 MAX gyártási kapacitását, amelyet a korábbi nehézségek visszavetettek.

A kansasi Wichitában működő Spirit AeroSystems februárban közölte, hogy összesen 890 millió dollár pénzügyi likviditással rendelkezik, de várhatóan 650-700 millió dollár szabad pénzeszközt fog felhasználni 2025 első felében.

Thomas Toepfer, az Airbus pénzügyi igazgatója, nemrégiben tájékoztatta a részvényeseket arról, hogy a vállalat várakozásai szerint április végéig sikerül véglegesen megkötni a megállapodást a Spirit vállalattal.

A Boeinggel folytatott teljes üzletkötés várhatóan 2025 közepére ér véget.

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Related posts