Izgalmas hajrában Norrisé lett a McLaren történelmi győzelme, míg Leclerc éles kritikát fogalmazott meg a Ferrari teljesítményével kapcsolatban.

Lando Norris diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon, miután egy okos alternatív taktikával a verseny végén sikerült megőriznie előnyét Oscar Piastrival szemben. A verseny elején Charles Leclerc dominált, de a monacói pilótának végül nemcsak a győzelem, hanem a dobogós helyezés is elúszott, miután George Russell megelőzte őt.
A negyvenedik Magyar Nagydíjon Charles Leclerc meglepő teljesítménnyel szerezte meg a pole pozíciót, hiszen a szombati időmérőn sikerült legyőznie mindkét McLaren pilótát. Mellette Oscar Piastri, míg mögötte Lando Norris várta a verseny kezdetét, őket pedig George Russell követi, majd a két Aston Martin érkezett. Max Verstappen a nyolcadik helyen zárta a kvalifikációt, míg Lewis Hamilton a tizenkettedik pozícióban találta magát.
Erre ki számított?! - Nem egy McLaren, hanem egy Ferrari a pole-ban a 40. Magyar Nagydíjra
Az előrejelzések alapján nem lehetett kizárni, hogy a verseny során bármikor megérkezik az eső, viszont a rajt egy száraz, 33 fokos pályán zajlott. A mezőny többsége közepes gumikon vágott neki a versenynek, de Nico Hülkenberg és a Williams pilótái a lágy abroncsokra tették le a voksukat, míg Lewis Hamilton és Pierre Gasly a kemény gumik mellett döntöttek. Az élmezőny tagjai közül Fernando Alonso és Lance Stroll kivételével mindenki friss gumikon indult, de ők is csak azért járatták meg a kerekeket, hogy hőkezeljék őket. Érdemes megemlíteni, hogy Yuki Tsunoda a bokszutcából rajtolt.
Leclerc remekül indította a versenyt, és a két McLaren is jól helyezkedett el a rajtnál. Norris megpróbálta megelőzni Piastrit belülről, de végül Russell és Alonso is megelőzte őt kívülről. Gabriel Bortoleto szintén előrelépett Stroll-lal szemben, míg Verstappent Liam Lawson megelőzte, ezzel izgalmas fordulatokat hozva a verseny elejére.
A holland versenyző a második kör elején megelőzte a Racing Bulls pilótáját, miközben az élen lévő háromfős mezőny elkezdett eltávolodni Alonsótól, ami komoly fejtörést okozott Norrisnak. A McLaren versenyzője azonban nem sokáig maradt az Aston Martin mögött; a harmadik kör kezdetén, a célegyenesben simán elhaladt 44 éves riválisa mellett.
Ugyanebben a körben Verstappen ismét javított egy pozíciót, ugyanis Strollt is maga mögé utasította. Ezután üldözőbe vehette Bortoletót, akivel kapcsolatban úgy tűnt, hogy büntetést kaphat, mondván, bemozdult a rajtnál. Azonban vélhetően csak annyi történt, hogy rossz Saubert jelentettek a sportfelügyelőknek, hiszen végül csapattársát, Hülkenberget szankcionálták.
Ami az élmezőnyt illeti, a pilóták DRS-távolságon kívülre kerültek egymáshoz képest. Egészen a 11. körig, amikor Norris utolérte Russellt, ám megtámadni nem volt esélye. Mindeközben elkezdődtek a kerékcserék, Verstappen a 17. kör végén állt ki, nyilvánvalóan abból a célból, hogy Bortoleto elé vágjon.
Egy körrel később érkezett a McLaren Piastrival, aki a brazil versenyző elé tért vissza a pályára, és a címvédőhöz hasonlóan ő is keményebb kihívásokkal nézett szembe, igaz, már használt gumikon. A Ferrari azonnal reagált Leclerc érkezésére, akárcsak a Mercedes, amely Russell-t hozta be, szintén fehér oldalfalú abroncsokért. A monacói versenyző magabiztosan tért vissza ausztrál riválisa elé, míg Norris átvette a vezetést, sőt, Alonso is megelőzte őket.
Ez azonban nem maradt tartós élmény, hiszen a Ferrari versenyzője a 21. körben könnyedén elhaladt a kétszeres F1-es világbajnok mellett, míg Russell Bortoletóval együtt tette ugyanezt. A spanyol pilótának a célegyenesben Piastri ellen sem volt esélye, aki ezzel feljött a harmadik helyre.
A következő etapokban Verstappen sikeresen maga mögé utasította Bortoletót, majd Gaslyt is. Hamilton viszont komolyabb kihívást jelentett, hiszen ő Oliver Bearman és Isack Hadjar között ragadt. Russellnek sem volt egyszerű dolga Alonso megelőzésével, de a második próbálkozás során már könnyedén elhúzott mellette a célegyenesben.
A 29. körben Verstappen végre akcióra szánta el magát. Az 1-es kanyarban még nem próbálkozott, de a 4-es kanyarban már nem habozott, és befurakodott Hamilton mellé, aki kisodródott, így sikerült megfordítaniuk a pozíciókat a tizenegyedik helyért. A sportfelügyelők alaposan megvizsgálták az esetet, és végül úgy döntöttek, hogy a két pilótát meghallgatják, majd a verseny végén hoznak döntést. Eközben Hadjar már könnyebb ellenfélnek bizonyult, míg Bearman kerékcserére kényszerült, így eltávolodott tőle.
Ahogy a 31. kör elérkezett, Norris is hasonló lépésre szánta el magát, jelezve, hogy készül a boxkiállásra. A 25 éves brit versenyzőnek kemény gumikat szereltek fel, és a negyedik helyre tért vissza, csupán 9 másodperccel Russell mögött. Ebben a fázisban azonban egyértelműen gyorsabb tempóra számíthatott, mint riválisai.
A 39. körben Alonso is besétált a bokszba, de ami igazán lényeges volt, az az, hogy egy körrel később Leclerc is elvégezte a második kiállását. A Ferrari pilótája ismét kemény gumikat választott, és a negyedik helyre tért vissza, mindössze 7 másodperccel lemaradva Norris mögött. Utóbbi, ahogyan azt vártuk, egyre közelebb került Russellhez, és a verseny ezen szakaszában már utol is érte brit riválisát.
Piastri nem reagált azonnal a fejleményekre, de öt kör elteltével végül cselekedett, miközben a Mercedes versenyzője is a bokszba hajtott. A vezetést ezáltal Norris vette át, aki 7 másodperccel állt Leclerc előtt, míg Piastri hátránya közel 5 másodpercre nőtt a Ferrari mögött. Russell bő 6 másodpercre volt a bajnoki éllovas nyomában, de a háta mögött nem kellett aggódnia, hiszen Verstappen 24 másodperccel lemaradva követte őt.
Leclerc azonban nem tudta megközelíteni Norris tempóját, sőt, a 51. körben Piastri utolérte, majd megelőzte őt. Így a verseny végéhez közeledve úgy tűnt, hogy a győzelem a McLaren pilótái között fog eldőlni, miközben Bearman technikai hiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt. A monacói versenyző ezt követően a rádióban éles kritikát fogalmazott meg csapatának, kijelentve, hogy elvesztették minden versenyképességüket, és csodának számítana, ha a dobogóra tudnának állni. Pedig ha hallgattak volna rá, talán másképp alakult volna a helyzet.
Úgy tűnt, hogy a 27 éves versenyzőnek igaza lesz, hiszen néhány körrel később Russell is utolérte. A 61. körben aztán el is szánta magát, ám ezt még Leclerc kivédekezte, igaz, a Mercedes pilótája szerint ellenfele féktávon mozdult be. Ezt a következő körben is megtette ugyanott, ám ekkor már nem volt ellenszere Russell ellen, aki így elorozta előle a dobogót. Ha pedig ez nem lenne elég, a sportfelügyelők még 5 másodpercre meg is büntették, ám így is maradt a negyedik.
Közben Piastri a várt forgatókönyv szerint egyre közelebb került Norrishoz, és a 65. körre már utol is érte a csapattársát. Az ausztrál pilóta először a 68. kör elején próbált meg belesni Norris mellé, de távol volt a tiszta előzéshez szükséges távolságtól, így nem indított komoly előzési próbálkozást.
Egy körrel később Norris már egy fokkal elszántabb volt, de egy hirtelen fékezésre kényszerült, hogy elkerülje a balesetet. Az utolsó körben nem maradt esély a támadásra, így Norris magabiztosan megvédte pozícióját, és ő lett a McLaren történetének kétszázadik győztese. Mögötte Russell, Leclerc, Alonso, Bortoleto, Stroll, Lawson, Verstappen és Andrea Kimi Antonelli zárták a pontszerzők sorát. Verstappen, akármekkora időbüntetést is kapott, megőrzi helyezését, hiszen ő volt az utolsó, aki nem kapott kört a verseny során.