Újabb légi óriás landol a honvédség kötelékében!
A magyar égbolt alatt egy izgalmas új fejezet nyílt meg! A KC-390 Millennium nem csupán egy repülőgép; ez egy jövőbe tekintő technológiai vívmány, amely a modern hadviselés új dimenzióit nyitja meg a Magyar Honvédség számára - áll a Honvédelmi Minisztérium legfrissebb közleményében.
A tárca hangsúlyozta: Brazíliában, az Embraer gyártócsarnokának falai között formálódik meg minden egyes Millennium. Itt precíziós robotok végzik a gép szerkezeti elemeinek összeillesztését, míg lézeres mérőrendszerek garantálják a hibátlan illeszkedést. A festőcsarnokban pedig már a magyar felségjelek díszítik a törzset, ezzel is tükrözve a magyar repülőgépipar iránti elkötelezettséget.
A Magyar Honvédség közepes méretű, taktikai feladatokra tervezett szállítórepülőgépe, amely kulcsszerepet játszik a légierő logisztikai műveleteiben.
Az első magyar gyártású gép már bizonyította rátermettségét: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat során különleges műveleti katonáink számára ejtőernyős ugrásokat biztosított, és minden helyzetben megbízhatóan teljesített.
A KC-390 beszerzésével Magyarország úttörő szerepet vállalt Európában. Ez a Millennium nem csupán a légierő új repülőgépét jelenti, hanem a magyar haderő mozgékonyságának, modernizációjának és önállóságának szimbóluma is.
Ahogy már említettük korábban:
A jármű két oldalán kialakított üléssorok összesen 36 utas befogadására alkalmasak. A középső ülések hozzáadásával a kapacitás akár 80 főre is bővíthető. Emellett képes 26 tonna hasznos terhet szállítani, és az ejtőernyős célba juttatás terén is magas szintű precizitással működik.
A most elkészült példány előtt még szó szerint hatalmas út áll, hogy a Magyar Honvédség kötelekében szolgálja az ország védelmét. A honvédség első KC-390 Millennium sugárhajtású szállítógépe egy évvel ezelőtt a brazíliai Sao Paolo államban lévő Embraer gyár repteréről először az onnan 2500 kilométerre lévő Recifébe repült, majd Recife repteréről az Atlanti-óceánt átrepülve, több mint 4500 kilométert 6 óra 20 perc alatt megtéve érkezett meg az afrikai kontinens előterében lévő, Spanyolországhoz tartozó Kanári-szigetekre. A modern vonalú, gyors, sugárhajtású katonai teherszállítógép a Gran Canaria-i közbenső pihenőt követően újabb, közel 4000 kilométert repülve, Nyugat- és Közép-Európát átszelve érkezett meg 2024 szeptemberében kecskeméti állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár Szállítórepülő-századához.





