Kínából érkező meglepetés csapás érte a Ferrarit.

A Ferrari pénzügyi teljesítménye az idei első negyedévben kedvező irányba változott, hiszen a vállalat kulcsfontosságú mutatói mind pozitív fejlődést mutattak. Ugyanakkor Kínában aggasztóan csökkent az értékesítési volumen, ami árnyékot vet a márka globális növekedési terveire.
A március végén véget ért három hónap során a vállalat bevétele 1,79 milliárd euróra rúgott, ami éves szinten 13 százalékos növekedést tükröz.
Az adózott eredmény 17%-kal növekedett, elérve a 412 millió eurót, míg egy évvel korábban csupán 352 millió eurót tett ki.
A kamat- és adófizetés, valamint leírások és értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) 15 százalékkal, 693 millió euróra nőtt, a kamat és adófizetés előtti eredmény (EBIT) pedig 23 százalékkal, 542 millió euróra emelkedett.
A Ferrari az idei első negyedévben 3593 járművet értékesített, ami 33 darabbal magasabb szám az előző év hasonló időszakához képest.
Az EMEA régióban, amely magában foglalja Európát, a Közel-Keletet és Afrikát, az eladások 8%-os növekedést mutattak, összesen 1701 jármű értékesítésével. Ezzel szemben Észak- és Dél-Amerikában az eladások 3%-kal 1022 járműre emelkedtek.
Közben a Kínába irányuló szállítmányok (amelyek Hongkongot és Tajvant is magukban foglalják) 25 százalékos csökkenést mutattak, elérve a 237 járművet. Ezzel párhuzamosan az ázsiai és csendes-óceáni térség más részeibe irányuló szállítások szintén visszaestek, 6 százalékkal csökkentek, így 633 járműre reduálódtak, ha a tavalyi első negyedév adataival hasonlítjuk össze.