Az Erste bank forradalmi mesterséges intelligenciával készült reklámjából eltávolítja a budapesti Pride hirdetését, miután a vállalat magyar leányvállalata ezt kérte.


Az új reklámból már nem csupán a Refresher-kamion, hanem az egész Pride esemény szelleme is eltűnik, ami igazi űrt hagy maga után.

Hiába illesztette be a 2025-ös Budapest Pride-ot Európa történelmének fontos pillanatai közé az Erste Group, a magyar leányvállalat kérésére kiveszik belőle azokat a részeket - ezt a vállalat szóvivője közölte a Telexszel.

"Megértve és tiszteletben tartva az Erste Bank Magyarország kérését, kicseréljük azokat a részeket, amelyek nem ugyanazt jelentik minden magyar számára, és amelyeket más magyarországi történelmi események jobban reprezentálhatnának" - fogalmazott a szóvivő a lapnak.

A European Forum Alpbach (EFA) nonprofit szervezetének hivatalos partnerként az Erste nemrégiben egy figyelemfelkeltő reklámmal rukkolt elő, amelyben az európai értékek fontosságára hívja fel a közönség figyelmét. A reklám során olyan meghatározó eseményeket idéz fel az európai történelemből, mint Marie Curie bátor kiállása, a berlini fal ikonikus leomlása, a prágai tavasz vagy Beethoven 9. szimfóniájának megírása Bécsben, amely később az Európai Unió himnuszává vált. Az Erste kreatív reklámfilmje emellett a 2025-ös Budapest Pride eseményét is hangsúlyosan beemeli a történelmi pillanatok közé, ezzel is alátámasztva a sokszínűség és az elfogadás értékeit.

Nem csupán ennek következtében eltérő a reklám fogadtatása; a mesterséges intelligencia által létrehozott videóval kapcsolatban sok hozzászólónak elvi aggályai merülnek fel.

Related posts