Köszönöm, úgy tűnik, hogy a Mazda az Egyesült Államokban új magasságokba emelheti az eladásait, hiszen a belső égésű motorokkal felszerelt SUV-k iránti kereslet hatalmas növekedésen megy keresztül. Lehet, hogy a cég 40 éves rekordot állít fel az amerikai


A hobbiterepjárók továbbra is a legkeresettebb modellek között szerepeltek, de a kompakt változatok közül is akadt néhány, amely kiemelkedő népszerűségnek örvendett.

Hatalmasat ment a Mazda 2024-ben az Egyesült Államokban: bár az eredmény még nem végleges, az Automotive News információi szerint összesen több mint 420 ezer autót adtak el. Ez 16 százalékos növekedést jelentene 2023-hoz képest.

A Mazda november elsejéig, azaz 10 hónap leforgása alatt, valamivel több mint 350 ezer járművet értékesített. Ha a kereslet folyamatosan stabil maradt, akkor a 420 ezer autó eladása reális célkitűzésnek tűnik. Ezzel a japán gyártó nemcsak sikeres évet zárhat, hanem akár a 1986 óta fennálló rekordját is megdöntheti.

A sikert alapvetően a különféle hobbiterepjárók iránti töretlen kereslet hozta el, amelyek népszerűsége továbbra is töretlen. A legkeresettebb modell a már-már klasszikussá vált CX-5, amelynek eladásai ugyan kis mértékben csökkentek, de még mindig kiemelkedő pozíciót foglal el a piacon. A CX-50 és a CX-90 viszont igazi sztárok lettek: előbbi eladásai lenyűgöző 89 százalékos, míg utóbbi 87 százalékos növekedést mutat.

Az amerikai autópiacon a japán gyártók, köztük a Mazda is, egyre népszerűbbé válnak, hiszen a Mazda 3 eladásai figyelemreméltó 24%-os növekedést mutatnak. Érdemes megemlíteni, hogy mindez egy olyan időszakban zajlik, amikor számos autógyártó a hagyományos kompakt modellek háttérbe szorítását választja a hobbiterepjárók iránti fokozódó kereslet miatt.

Érdekes megjegyezni, hogy ezt a teljesítményt leginkább a hagyományos, belső égésű motorral rendelkező autók révén érték el. 2024-ben a Mazda három hibrid és tölthető hibrid modellt kínált az Egyesült Államok piacán: a CX-50, a CX-70 és a CX-90 hibrid változatai voltak elérhetők. Ezek közül a CX-90-et forgalmazták egész évben, míg a CX-50 és a CX-70 később jelentek meg a piacon.

A gyártó termékportfóliója jelenleg valóban lenyűgözőnek tűnik, de nem tervezik, hogy hátradőlnek és megpihennek. A Mazda a jövőben az elektrifikáció irányába is elindulna, de ezt fokozatosan, megfontolt lépésekkel kívánják megtenni. A cég képviselői hangsúlyozták, hogy egyelőre nem áll szándékukban kizárólag elektromos járműveket gyártani.

Related posts