Máris kudarcot vallott a Stellantis európai gyártású kínai autója: a franciák alaposan megtréfálták őt.


Csupán kilenc hónappal a gyártás megkezdése után befejezték a Leapmotor T03 termelését Lengyelországban.

A Stellantis gyakorlatilag csupán a kínai Leapmotor T03 összeszerelését végezte el a lengyelországi Tychy üzemében, azonban mégis abban reménykedett, hogy a modell jogosult lesz a francia állami ökobónuszra. Ezzel szemben Franciaország nem nézte ezt jó szemmel, és 2023 végén módosította a szabályozásait, így kizárta a támogatásból azokat az elektromos járműveket, amelyek gyártása nem Európában történik, csupán az összeszerelésük valósul meg a kontinensen.

Az új rendszer bevezetésével a "gyártási hely" vált az ökobónusz elbírálásának középpontjává, felváltva ezzel az eddigi összeszerelési alapú megközelítést. Ennek következményeként a karosszéria, a főbb alkatrészek és az előállítás jelentős része kötelezően európai területen kell, hogy zajlódjon. A Leapmotor T03 esetében azonban ez a feltétel nem teljesült, ami azt eredményezte, hogy a modell elvesztette a francia piacon kulcsfontosságú, 4000 eurós támogatást. Ez a helyzet pedig gazdaságilag ellehetetlenítette az európai gyártás lehetőségét.

A Stellantis március 30-án hivatalosan megszüntette a lengyelországi összeszerelést, így a T03 gyártása ismét teljes mértékben Kínába került. Ugyanakkor a Stellantis és a Leapmotor új irányvonalon dolgozik: a B10 névre keresztelt elektromos SUV európai gyártását a spanyol Zaragozában tervezik. Ezáltal újabb izgalmas verseny vár ránk a piacon.

Related posts