Egy különleges átalakulás indult el az egyik hazai szupermarketláncban, amelyet a vásárlók először alig tudtak felfogni.


Sok szupermarketben problémák adódnak a vásárlók számára a vonalkódokkal, de mostantól a mesterséges intelligencia lép a helyzetbe, hogy megkönnyítse a dolgukat.

A szupermarketek világa sokáig a megszokásról szólt. Polcok, sorok, pénztárak, akciós újságok, egy olyan rendszer, amelyben a vásárló szerepe passzív volt. Belépett, választott, fizetett, távozott. Az elmúlt évtizedekben azonban valami megváltozott.

A vásárlói visszajelzések szerepe az utóbbi években drámaian megnőtt. A digitális térben egyetlen negatív vélemény is komoly hatással lehet egy szupermarket hírnevére, ugyanakkor ez lehetőséget is teremt a boltok számára a fejlődésre. Természetesen ez csak akkor érvényes, ha a visszajelzés megalapozott és hiteles.

Közben a mesterséges intelligencia (MI vagy AI) is megérkezett, hiszen a technológiai fejlődés egyre inkább áthatja a vásárlói élményt. Az AI nem csupán az online ajánlórendszerek világában található meg, hanem már a fizikai üzletekben is érezhető hatását gyakorolja.

A mesterséges intelligencia hatása messze túlmutat az árukészlet optimalizálásán. A vásárlói élmény terén új dimenziókat nyitottak meg az intelligens eszközök, amelyek közvetlen támogatást nyújtanak a vásárlóknak, megkönnyítve ezzel a döntéshozatalt és fokozva a vásárlás élményét.

Related posts