Az EU-n belüli parázs viták közepette Magyarország kulcsszereplővé lépett elő, amikor is Kína elektromos autók inváziójának megindításában nyújt támogatást. A Daily Telegraph cikkében részletesen bemutatják, hogyan formálja ez a lépés a kontinens autóipar

Szélesre nyílik Európa kapuja a szegedi BYD-gyárral és a cég budapesti központjával.
Lehet, hogy az európai gépkocsigyártás sorsát pecsételte meg, amikor egy éve Hszi és Orbán kezet fogott a ferihegyi repülőtéren. Merthogy a látogatás nyomán e hónapban eldőlt: a BYD Magyarországon rendezi be főhadiszállását a kontinensen, egy gyár már épül is. A kínai óriás az ugródeszka segítségével el tudja kerülni az uniós vámokat, vagyis Brüsszel nem képes megvédeni az ágazatot az olcsó kínai konkurenciától - írja Hans van Leeuven, aki Londonban világgazdasági kérdésekkel foglalkozik.
A következmények között szerepel, hogy valószínűleg tovább mélyül a szakadék Orbán Viktor és a kontinens többi országának viszonylatában, hiszen a magyar miniszterelnök már most is sokak félelmeinek forrása. Egy kritikus időszakban választotta a magyar kormány azt az irányt, amely Peking érdekeinek szolgálatába állította Magyarországot, mintha csak egy modern kori trójai faló lenne.