Vámok: végső megoldásként a Mitsubishi a távozás mellett hozhat döntést.


A Mitsubishi is csatlakozott azon autógyártókhoz, amelyek a kikötőkben tartják járműveiket az Egyesült Államokban a vámokkal kapcsolatos bizonytalanságok miatt - számolt be a Jalopnik.

Az előző hét során több autógyártó, így az Infiniti, a Jaguar Land Rover és az Audi is úgy döntött, hogy felfüggeszti járműveinek szállítását a vámokkal kapcsolatos aggodalmak következtében. Most pedig a Mitsubishi is csatlakozott ehhez a trendhez, és hasonló lépéseket tett.

A japán autógyártó pénteki nyilatkozatában, amelyet az Automotive News számára küldtek el, bejelentette, hogy felfüggeszti járműveinek kikötői kiszállítását, amíg a vámhelyzet körvonalazódik.

A vállalat nem erősítette meg, hogy mikor - vagy egyáltalán - folytatódnak-e a kereskedőkhöz történő szállítások.

A Mitsubishi nyilatkozata szerint a cég 100 napra elegendő vámmentes autókészlettel bír, amelynek jelentős része már a kereskedők raktáraiban található. Ugyanakkor a vásárlók pánikszerűen kezdtek el autót vásárolni, hogy még a várható többletköltségek bevezetése előtt hozzáférhessenek a járművekhez. Ennek következtében a készlet gyorsabban kimerülhet, mint azt a vállalat előre jelezte.

A Mitsubishi autóit Japánban gyártják, és a Trump-adminisztráció 24%-os vámot léptetett életbe a pénteki "szünet" előtt. Az autókra emellett 25%-os adó is vonatkozik, amelyet a Mitsubishi eddig nem kalkulált bele az árakba, de a jövőbeli eladások során már figyelembe kell vennie ezt a költséget.

A vállalat számára ez a többletadó különösen nagy csapás, tekintettel az amerikai piacon tapasztalt közelmúltbeli nehézségeire és arra a lehetőségre, hogy kiszorulhat egy jövőbeni Nissan-fúzióból. A Mitsubishi az árérzékeny piaci szegmenst célozta meg, de ez a stratégia teljesen ellehetetlenülhet a jelenlegi Trump-vámok alatt - nem beszélve a Japánból származó importra esetlegesen kivetendő további vámokról.

Ha szerencséje van a vállalatnak, kidolgozhat valamilyen megállapodást, amely lehetővé teszi, hogy a visszatartott készlet elkerülje ezeket a vámokat, de ez jelenleg korántsem garantált.

A legrosszabb forgatókönyv szerint a Mitsubishi akár végleg búcsút is inthet az Egyesült Államoknak, hiszen a piaci helyzet olyan mértékben romolhat, hogy az egykor az ikonikus Evót gyártó márka számára nem marad hely a versenyben.

Related posts