A Ferrari modellekben újraéledhet a kézi váltás izgalma.


Az olasz gyártó fontolóra veszi, hogy néhány modelljénél visszahozza a nyitott kulisszás manuális váltót, így újra életre keltheti ezt a klasszikus megoldást.

A Ferrari legutóbb 13 évvel ezelőtt kínált olyan modellt, amelyben kézi kapcsolású váltó található. Azonban a legújabb értesülések szerint a közeljövőben újra visszatérhet a manuális váltás izgalma az olasz autógyártó néhány modelljébe.

Gianmaria Fulgenzi, a Ferrari termékfejlesztési igazgatója felfedte, hogy a kézi váltó nem a hagyományos sportautók világában, hanem valószínűleg a rendkívül limitált szériás Icona modellek között kaphat újra szerepet.

Tehát a Monza SP1/SP2 és a Daytona SP3 jelenlegi utódai még mindig meglehetősen rejtélyesek.

A mai világban a kézi váltós autók egyre inkább eltűnnek, legyen szó megfizethető átlagmodellekről vagy éppen extravagáns, prémium sportautókról.

Az izomautók világában a Cadillac CT5-V Blackwing egy igazi ritkaság, hiszen kézi váltós kivitelével az utolsó mohikánok egyike. E szörnyeteg szívét egy 6,2 literes kompresszoros V8-as motor adja, amely 677 lóerőt és 893 Nm nyomatékot produkál, így nem csoda, hogy a hátsó gumikat pillanatok alatt kíméletlenül elpusztítja. Ez a brutális teljesítmény és a klasszikus kézi váltó kombinációja egy felejthetetlen vezetési élményt biztosít, amely a benzinimádók szívét egyaránt megdobogtatja.

Related posts